اینستاگرام برای آسان‌تر کردن بخش لایو (Live) ابزار جدیدی با نام Live Producer را آزمایش می‌کند. اینستاگرام به دنبال راهی است که به افرادی که لایو برگزار می‌کنند امکانات جدیدی دهد. در آخرین آپدیت اینستاگرام می‌توان از رایانه‌ دیگر یا هر دستگاه سوم دلخواه جریان لایو را پخش کرد.


به مثال بالا دقت کنید. در حالت

Live Producer

، سازندگان با یک کلید استریم استفاده می‌کنند تا به لایو اینستاگرام متصل شوند. شما با این کار قادر خواهید بود که با پشتیبانی اولیه از محیط استریم، محتوای خود را اجرا و ضبط کنید. این کار از طریق پشتیبانی از دوربین‌های زیاد، بلندگوهای خارجی و پوشش گرافیکی محتوا کمک می‌کنند تا ظاهر حرفه‌ای و شخصی‌سازی‌شده‌تری داشته باشد. این گزینه برای همه در دسترس نیست. طبق گفته اینستاگرام به TechCrunch، تنها برای تعداد کمی از کاربران بتا فعال است.

شبکه‌های اجتماعی به دنبال راهی هستند که از آن طریق به معرفی بپردازند. برای مثال، نسخه چینی تیک‌تاک با نام دویین در سال ۲۰۲۱ با فروش محصول در لایو نسبت به سال گذشته رشد ۷ برابری داشتند.

دولت چین به دنبال آن است که این بخش را زیر سلطه خود درآورد. از طرفی دیگر، اینفلوئنسرها قیمت‌های بالایی برای این بخش از برندها دریافت می‌کنند. این موارد سبب شده‌اند تا جریان لایو کند شود. با این حال، شرکت‌های غربی به آن به عنوان فرصتی کلیدی نگاه می‌کنند تا درآمد بیشتری ایجاد و دریافت کنند.

نمونه چینی داستان هشداردهنده‌ای دارد. با تنظیم‌کننده‌ها به دنبال راهی است که مبلغی را که افراد خرج می‌کنند محدود کند و تایید سن آن‌ها بهبود ببخشد. این موضوع بیشتر بر بخش ابرازهای کمک‌مالی و افراد معروف لایواستریم‌ها متمرکز است. اما سبب می‌شود که خرید نیز گسترش پیدا کند. سوالی که در این حالت پیش می‌آید آن است که واقعاً افراد از پخش زنده استقبال می‌کنند؟ براساس شواهد، احتمالاً نه. اما برخی از استریم‌ها هستند که در توییچ و یوتیوب پول زیادی به دست می‌آورند.