اگر شما هم به دنبال استفاده از اینفلوئنسرها برای کمپین‌های پیش‌روی خود هستید، اینستاگرام نکاتی را برای شکل‌گیری همکاری موفق در اینفلوئنسر مارکتینگ منتشر کرد.

نیاز به جلب توجه در زمان کم  به‌خصوص برای ویدیوهای کوتاه انقدر باارزش هستند که برای به جواب رسیدن لازم است با تولیدکنندگان محتوایی که شناخته‌شده هستند همکاری کنید و از تجربه‌های آن‌ها برای بهتر کردن رویکرد بازاریابی خودتان استفاده کنید.

متا تعدادی نکته از ستاره‌های اینستاگرام پست کرده است اگر شما به دنبال همکاری با متخصصان این برنامه هستید می‌توانند برایتان مفید باشند. این نکات اطلاعات باارزشی در زمینه استفاده بهینه‌تر از کمپین‌های شما با اینفلوئنسرها به شما می‌دهد.

در ادامه این نکات کلیدی متا را برایتان می‌آوریم:

از تمام جنبه‌های برنامه استفاده کنید

متا توصیه می‌کند از تمام قسمت‌های برنامه مانند استوری، فید و ریلز استفاده کنید تا در همه جا حضور داشته باشید. این اقدام کمک می‌کند دسترسی به شما بیشتر شود و خود را در تمام قسمت‌ها نشان دهید. بدون شک این ماجرا به متا نیز کمک فراوانی می‌کند. زیرا هر اندازه که تولید محتوا بیشتر باشد برای آن بهتر است. اما در کنار این موضوع، این ماجرا به شما هم کمک می‌کند که افراد بیشتری از شما اطلاع پیدا کنند و دسترسی به شما نیز زیاد می‌شود.

اجازه دهید اینفلوئنسرها استوری خودشان را به اشتراک بگذارند

مهم‌ترین نکته هنگام همکاری با اینفلوئنسرها این است که فرد مناسبی را برای همکاری با برندتان انتخاب کنید؛ یعنی کسانی که رویکرد و فرهنگ نزدیکی با برند شما دارند. همراه این موضوع، شما باید به اینفلوئنسرهایی که برای همکاری انتخاب کرده‌اید اجازه دهید از دید خودشان نیز تبلیغات را برای معتبر بودن بررسی کنند. اگر این افراد گزینه‌های مناسبی هستند بهتر است به خلاقیت و کارشان تا حدودی اعتماد کنید.

مطمئن شوید ارزش‌های برند شما واینفلوئنسرها با هم همسو باشند

لازم است مطمئن شوید این همکاری میان شما و تولیدکنندگان محتوا معتبر و قابل اعتماد است. برای این منظور می‌توانید اینفلوئنسری را انتخاب کنید که با برند و هدف‌های شما هم‌خوانی داشته باشد. این موضوع کمک می‌کند ارتباطی بیشتری با مخاطبان و محتوای او برقرار کنید.

از تاثیرگذاریاینفلوئنسرهااستفاده کنید

ملاک انتخاب شما تنها اینفلوئنسرهایی نباشد که تعداد فالوئرهای بالایی دارند. در ابتدا مطئمن شوید مخاطبان و بازار هدف شما با اینفلوئنسرها هم‌خوانی داشته و نرخ تعامل آن برای هر پست مناسب باشد و پاسخ‌های مناسبی از مخاطبان خود دریافت کند. به عامل‌های مختلف توجه زیادی داشته باشید تا مطمئن شوید تلاش‌های خود را هدر نداده و در جای مناسبی سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

شما برای تجزیه‌وتحلیل بهتر تولیدکنندگان محتوا می‌توانید به Marketplace که برای تولیدکنندگان محتوا است یا Brand Collabs Manager فیسبوک سر بزنید.

با تولیدکنندگان، به‌صورت حضوری و آنلاین ارتباط برقرار کنید

تعدادی از تولیدکنندگان محتوا اعلام کردند که به‌صورت حضوری و رودررو راه بهتری است که متوجه شویم هم‌خوانی و ارتباط بین ما وجود دارد یا آیا این همکاری اثری دارد یا نه. برندها تا جایی که امکان داشته باشد به‌صورت حضوری برقرار کنند و با همکارهای خلاق خود در مورد جزئیات بیشتری از پروژه صحبت کنند. با این کار، تجربه خوب بیشتری هم رقم می‌خورد.

از تولیدکنندگان محتوا درخواست کنید محتوای برندتان را در بالای پست‌ها پین کنند

یکی از اقدامات اخیر اینستاگرام این بود که بتوانید برخی از پست‌های دلخواه خود را بدون توجه به تاریخ آن در بالای بقیه پست‌ها پین کنید. حالا اینفلوئنسرها می‌توانند برای کار خود ارزش بیشتری در نظر بگیرند و پست شما را در بالای صفحه قرار دهند تا جلوی چشم افرادی که به این قسمت مراجعه می‌کنند باشد. شاید این حرکت کوچکی به نظر برسد اما راهی است که احتمالاً همکاری بینتان را موثرتر کند.

دقت کنید کسب‌وکارها از همکاری با تولیدکنندگان محتوا چه سودی بردند

متا اعلام کرده است که همکاری بین برندها و اینفلوئنسرها سبب شده میانشان اعتماد شکل بگیرد که در ذهن هر دو طرف باقی می‌ماند.

برندها اینطور برداشت می‌کنند که با پرداخت از ارتباط و تعامل که در طول زمان ساخته شده استفاده کرده که بسیار باارزش است و نباید فراموش شود. همینطور اینفلوئنسرها هم باید توجه داشته باشند با برندهای درست همکاری کنند که سبب می‌شود اعتماد به آن‌ها حفظ شود. به همین خاطر لازم است هم‌خوانی و تجزیه و تحلیل به عنوان عاملی مهم در نظر گرفته شده است.

این‌ها نکاتی بودند که اهمیت فراوانی دارند. احتمال این‌که امسال برندهای بیشتری برای کمپین‌های خود از اینفلوئنسرها استفاده کنند زیاد است و از طرف دیگر، تعداد ویدیوهای کوتاه نیز بیشتر شده و این موارد، در برنامه‌ریزی تعطیلات مهم هستند.

اینستاگرام برای راهنمایی بیشتر در بخش We Create خود چندین ویدیو را منتشر کرده است که بیشتر به نحوه همکاری با برندها و آژانس‌ها اشاره کرده است و شما می‌توانید آن‌ها را نیز تماشا کنید.